S jakou účinností ohřívám vodu na čaj?

Žáci při cvičení změří průběh teploty jednotkového objemu vody ve varné konvici. Měřenou veličinou je tak změna teploty v čase. Během měření je zároveň zaznamenáván příkon spotřebiče. Žáci spočtou teplo přijaté vodou při ohřevu a porovnají jej s elektrickou energií spotřebovanou varnou konvicí. Posoudí účinnost varné konvice. Pokud měření zopakují například pro klasický elektrický plotýnkový vařič, mohou porovnat různé způsoby ohřevu v reálných podmínkách.

Zařazení

Předmět (oblast RVP): 

Cílová skupina: 

Typ úlohy: 

Časová náročnost: 

Náročnost provedení: 

HW a SW: 

Použitá čidla: 

Dostupné zdroje k tomuto materiálu: 

  • pouze námět na experiment
Hodnocení
Celkem hlasů: 0