Změříme množství kyslíku , CO2, zaznamenáme vlhkost a teplotu ve třídě, kterou jsme před začátkem hodiny krátce, ale intenzivně vyvětrali. Výše uvedené hodnoty sledujeme v intervalu 10 minut při běžném pracovním zatížení.
Co to jsou rostlinná barviva?
Měřením pH obsahu buněčné šťávy v květech netýkavky žlaznaté (podzim), nebo plicníku lékařského (jaro) a hledání závislosti pH a zbarvení květu.
Sádra je jedním z nejpoužívanějších a také nejdostupnějších materiálů, se kterým se může setkat téměř každý. Proces tuhnutí sádry ( krystalizace) je exotermní děj.
Zapálený Mg v prostředí CO2 tuto molekulu "rozbíjí". Bere si z ní O2 a vytváří standardně MgO. Reakci doprovází menší světelný efekt, ale navíc jiskření, prskání a kouř z volného C.
Bylo by vám za teplého slunečného dne chladněji ve světlé nebo tmavé košili? Barva a textura věcí ovlivňuje, kolik energie vyzářené ze slunce absorbují nebo odrazí. Každá barva odráží určité množství světla, zatímco zbytek pohltí jako tepelnou energii.
Pokus se zabývá plicními objemy, konkrétně měřením minutové plicní ventilace pomocí spirometru.
Porovnáváme rozdíl mezi klidovou minutovou ventilací a ventilací po zátěži.
Budeme zjišťovat, jak se mění obsah kyslíku a oxidu uhličitého ve vydechovaném vzduchu v závislosti na délce zadržení dechu. Je možné vydechnout vzduch, který již neobsahuje žádný kyslík? Proč můžeme při resuscitaci používat umělé dýchání?
Žáci změří pH roztoků některých látek, které se běžně používají v kuchyni. Na laboratorní cvičení si s sebou přinesou vzorek octa, citronové šťávy (Lemonek), mléka, jedlé sody, kuchyňské soli, cukru, sirupu ad. Pevné vzorky převedou do roztoku.
Žáci změří pH 4 čistících nebo mycích prostředků používaných v domácnosti nejprve pomocí pH papírku.
Měření zaznamenají do protokolu. Poté provedou kontrolní měření pomocí pH elektrody. Opět zaznamenají do protokolu.
Seřadí prostředky od nejkyselejšího po nejvíce zásaditý.