Úloha je náročnější na čas, nicméně příprava na experiment není složitá. Úkolem je měřit změny průtoku a teploty vodního toku během roku. Měření se uskutečňuje ve všech ročních obdobích na vybraných stejných místech alespoň dvakrát.
Stáletrvající hluk za okny tříd vedoucí z hlavní silnice není při vyučování nic příjemného. Budeme měřit míru hluku u této silnice v různou denní dobu během 1 týdne v rozmezí 2 hodin po dobu 1minuty.
S žáky provedeme jednoduché cvičení-výstupy na lavičku po dobu 2 minut ve středně těžké intenzitě(žák by se měl zadýchat,ale měl by být schopen mluvit).
Budeme zjišťovat, jak se mění obsah kylíku a oxidu uhličitého ve vydechovaním vzduchu v závislosti na délce zadržení dechu. Je možné vydechnout vzduch, který deobsahuje již žádný kyslík? Proč můžeme při resuscitaci používat umělé dýchání?
Může existovat podobnost mezi chemickou reakcí a chůzí po provaze? I chemická reakce musí udržovat rovnováhu. Na této úloze si ukážeme, jak lze ovlivnit acidobazickou rovnováhu, v závislosti na míře disociace.
Proč roztoky některých látek vedou elektrický proud a jiné ne? Cílem úlohy je experimentálně zjistit, které z roztoků předložených látek jsou elektricky vodivé a rozdělit je na elektrolyty a neelektrolyty.